مقالات

نکات شسشوی البسه سفید

استفاده از سفیدکننده اولین راهی است که برای سفید کردن لباس ها و ایجاد ظاهری تمیز و تازه برای لباس های رنگ و رو رفته به ذهن اغلب افراد می رسد. در این مقاله راه های دیگری برای شستن لباس سفید معرفی کرده ایم که تاثیرگذاری به مراتب بیشتری از خود نشان داده اند. توجه داشته باشید که روش های ذکر شده در این مطلب تنها برای لباس سفید قابل استفاده نبوده و می توانید از آن ها برای شستن ملحفه، شستن پتو و یا هر چیز دیگری که از جنس پارچه بوده و رنگ سفید دارد، استفاده کنید.

لباس های سفید را هر چند وقت یک بار بشوییم؟

تغییر رنگ لباس های سفید یکی از بزرگترین مشکلاتی است که موجب شده تا افراد کمتری نسبت به استفاده از آن ها راغب باشند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است که لباس های سفید را جدای از سایر لباس های رنگی یا تیره بشویید. همچنین در صورتی که بعد از هر یک یا دو بار پوشیدن لباس ها نسبت به تمیز کردن آن ها اقدام کنید، امکان کثیف شدن آن ها کمتر شده و کار شما ساده تر می شود.

الگوریتم شستن لباس سفید لکه دار با ماشین لباسشویی در ۴ گام
بخشی از لباس که کمتر دیده می شود، مثل داخل یقه یا سرآستین، را به عنوان نمونه در نظر بگیرید. سفید کننده، پودر لکه بر یا هر شوینده دیگری که در نظر دارید را روی بخش کوچکی از آن تست کنید تا از آسیب ندیدن لباس خود بعد از شستشو اطمینان یابید.
در صورت کثیفی زیاد و یا وجود لکه، پیش از شستن لباس خود، آن را خیس کنید. این کار را می توانید به صورت دستی انجام داده و یا در تنظیمات ماشین لباسشویی تعیین کنید.
اگر جنس لباس شما به گونه ای است که می توانید از سفیدکننده استفاده کنید، آن را به طور جداگانه و طبق زمانبندی مناسب چرخه ماشین لباسشویی به دستگاه اضافه کنید. توجه داشته باشید که آگاهی از این نکته از طریق بررسی برچسب روی لباس و معنی علائم آن امکان پذیر است. برای این کار می توانید از مایع سفیدکننده و یا پودر لکه بر اکسیژنه سپید استفاده کنید.
پس از تکمیل چرخه شستشو، لباس را در هوای آزاد قرار دهید تا کامل خشک شود.
از بین بردن چرک مردگی لباس سفید

برای از بین بردن چرک مردگی لباس هاس سفید می توانید از برخی از مواد طبیعی برای بهبود کیفیت شستشو و سفیدتر شدن لباس های خود استفاده کنید. سرکه، جوش شیرین، وایتکس، آب اکسیژنه و مواردی از این قبیل در این کار به شما کمک می کنند. توجه داشته باشید که استفاده از این مواد بیشتر از حد مجاز می تواند باعث آسیب دیدن بافت لباس شده و باید حتما به صورت کنترل شده انجام شود.

طرز شستن لباس سفید با سرکه

برخی از افراد استفاده از مواد طبیعی مثل سرکه سفید را به سفیدکننده های شیمیایی ترجیح می دهند. با این حال شما می توانید از این مواد در کنار مواد شوینده و سفیدکننده نیز استفاده کنید و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه پیش روی شما قرار ندارد. برای این کار تنها کافی است که یک فنجان سرکه سفید مقطر آماده کنید. زمانی که کار ماشین لباسشویی تمام شده و وارد چرخه آبکشی می شود، سرکه را به دستگاه اضافه کنید. با این کار می توانید مطمئن شوید که مواد شوینده به طور کامل از بافت لباس خارج شده و نمی توانند مشکلاتی نظیر پوسیدگی بافت پارچه را به دنبال داشته باشند.

شستن لباس سفید با وایتکس

وایتکس یا همان مواد سفیدکننده انتخاب بسیاری از افراد برای از بین بردن چرک مردگی لباس های سفید هستند. اضافه کردن این ماده به ماشین لباسشویی در حین شستشو تاثیر به سزایی در درخشندگی لباس های سفید شما خواهد داشت. این در حالی است که بسیاری از افراد معتقدند این مواد باعث پوسیدگی بافت پارچه می شوند و بهتر است آن را با آب اکسیژنه جایگزین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *