مقالات

نظم دهنده چیست ؟

نظم دهنده ها یک وسیله کاربردی برای برقراری نظم و مرتب کردن محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. طراحان این وسیله کاربردی با تولید آن ها به برقراری نظم کمک بزرگی کرده اند.

شاید بتوانید لوازم خود را مرتب بچینید اما بدون استفاده از نظم دهنده های مخصوص در مدت زمان کوتاهی شاهد بهم ریختگی مجدد آن ها خواهید بود.

بهم ریختگی و نامرتبی لوازم وقت شما را برای پیدا کردن وسایل مختلف می گیرد و حتی ممکن است در برخی موارد نتوانید لوازم مورد نیاز خود را پیدا کنید، به همین دلیل استفاده از نظم دهنده ها برای هر شخصی جز لوازم ضروری و پرکاربرد محسوب می شود.

در ادامه قصد داریم به شناخت کامل انواع نظم دهنده و فواید و ویژگی های هر یک اشاره کنیم.

شناخت انواع نظم دهنده ها

شرکت هایی که در تولید نظم دهنده ها مشغول هستند، این ابزار کاربردی را در ابعاد و اندازه های مختلف تولید می کنند، که شما باید بر اساس سایز کشو و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

نظم دهنده ها از لحاظ نوع به چند دسته تقسیم می شوند که شامل: نظم دهنده آشپزخانه، نظم دهنده اتاق خواب، نظم دهنده سرویس بهداشتی، نظم دهنده حمام، نظم دهنده نشیمن، نظم دهنده کمد، نظم دهنده لوازم آرایشی و… هستند.

هر یک از دسته بندی نظم دهنده شامل اندازه های مختلفی هستند که می توانید سایز مورد نیاز خود را خریداری کنید.

یکی از پرکاربردی ترین آن ها نظم دهنده های کشو شناخته می شوند که بسیاری از افراد با آن آشنایی داشته و مورد استفاده قرار می دهند.

فواید استفاده از نظم دهنده در خانه

استفاده از نظم دهنده ها دارای فواید بسیار زیادی هستند که در قسمت زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

ایجاد آرامش

بی نظمی در خانه ها از جمله مواردی شناخته می شود که تمامی افراد حداقل چندین بار آن را تجربه می کنند. وجود بی نظمی حس منفی در افراد ایجاد می کند و ممکن است مدت زمان طولانی همراه او باشد، پس نظم و آرامش دو نکته مهمی هستند که با یکدیگر ارتباط دارند.

نظم گرفتن قسمت های مختلف خانه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا ما مدت زمان طولانی را در این محیط سپری خواهیم کرد، پس اهمیت به نظم خانه می تواند در ایجاد آرامش نقشی اساسی داشته باشد.

یک محیط آرام و منظم به تنظیم تنفس و ضربان قلب کمک کرده که این موضوع باعث ایجاد آرامش می شود.

افزایش بازدهی

مهم نیست که شرایط شغلی شما چگونه باشد، بی نظمی در بازدهی کاری شما اثری منفی خواهد داشت.

در صورتی که نظم در محیط حاکم باشد بازدهی نیز افزایش می یابد. فرقی نمی کند در خانه هستید یا محل کار، زمانی که بازدهی بالا باشد و در پایان روز کارها به موثرترین روش ممکن و با کمترین میزان خستگی انجام شده باشند، منجر به افزایش انرژی شما می شود.

مدیریت آسان وسایل

اهمیتی ندارد که خانه باشید یا محل کار زمانی که محیط نامرتب و بی نظم باشد نمی توانید لوازم مورد نیاز خود را به سرعت پیدا کنید و همین موضوع باعث می شود تا بازدهی کار شما کاهش یابد.

مدیریت وسایل به وسیله نظم دهنده چه در خانه چه در محیط کار بسیار ساده خواهد بود. با استفاده از نظم دهنده ها مدیریت خانه و محل کار راحت تر بوده و به نظم بخشیدن لوازم و کار و زندگی کمک ویژه ای می کند.

صرفه جویی در زمان و هزینه

مطمئنا برایتان پیش آمده است که به دلیل بی نظمی انرژی و زمان زیادی را برای پیدا کردن یک وسیله صرف کرده باشید و این کار علاوه بر هدر دادن زمان و انرژی منجر به کلافگی و خستگی می شود.

در چنین مواقعی از توان انرژی ذهنی خود برای به یاد آوردن لوازم خود استفاده می کنید و این باعث خستگی ذهنی و عدم تمرکز می شود.

در بسیاری از مواقع صرف زمان زیاد برای پیدا کردن لوازم ضروری شما را از انجام کارهای مهم دور می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع ممکن است نتوانید لوازم مورد نظر خود را پیدا کنید و مجبور باشید نسبت به خرید مجدد آن اقدام کنید، اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی آن را مجددا در کشو یا کمد خود پیدا کنید.

استفاده از نظم دهنده ها از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می کند.

نظم بخشیدن به محیط

زمانی که از نظم دهنده ها برای محیط های مختلف مورد استفاده قرار دهید نظم بخشیدن به آن ها راحت تر خواهد بود. سهولت در نظم دادن به محیط یکی از ویژگی ها و فواید نظم دهنده ها شناخته می شود.

با استفاده از آن ها می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن هر قسمت های مختلف محیط را منظم و مرتب کنید.

تداوم داشتن نظم

مهم ترین نکته ای که بیشتر از نظم بخشیدن اهمیت دارد، حفظ و تثبیت آن است.

برای مرتب کردن قسمت های مختلف خانه زحمت زیادی خواهید کشید، اما این مرتب بودن زمان زیادی ماندگار نخواهد بود و ممکن است در کوتاه ترین زمان مجددا شاهد بی نظمی باشید.

با انتخاب نظم دهنده های مناسب می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن محیط را منظم و مرتب کرده و دیگر با صحنه های بی نظمی مواجه نشوید؛ زیرا نظم دهنده ها به شما کمک می کند تا لوازم مورد نظر خود را بدون بهم ریختگی برداشته و پس از استفاده آن را مجددا در جای مخصوص خود قرار دهید، پس از فواید دیگر نظم دهنده ها می توان به حفظ و تداوم نظم اشاره کرد.

نکات مهم برای انتخاب یک نظم دهنده مناسب

برخی از افراد نیز قصد خرید نظم دهنده را دارند ، اما نسبت به این وسیله پرکاربرد شناخت کافی ندارند؛ در قسمت زیر قصد داریم به نکات مهم برای خرید نظم دهنده مناسب بپردازیم:

توجه به سایز نظم دهنده ها

پیش از اینکه نسبت به انتخاب نظم دهنده اقدام کنید بهتر است به سراغ اندازه دقیق آن بروید. برای انتخاب سایز آن باید اندازه دقیق کشو، کمد یا هر فضای دیگر را داشته باشید.

توجه به جنس نظم دهنده ها

مطمئنا هیچ فردی نمی خواهد که در این اوضاع اقتصادی هر روز یک نظم دهنده جدید خریداری کند، به همین دلیل بهتر است هنگام انتخاب به جنس آن توجه داشته باشید.

هرچه محصول خریداری شده از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، عمر طولانی تری خواهد داشت. سعی کنید تا حد امکان به سراغ جنس های مرغوب و مقاوم بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *